torsdag 13 mars 2008

Fler barnboksbilder /childhood illustrations


Nostalgi. En kär bok för mig som barn. Mycket flickor i snörliv och puffärm av Hilda Boswell. Boken heter "Treasury of nursery rhymes".


Sedan lärde jag mig uppskatta Ingrid Vang-Nyman...


...som minsann inte bara ritade Pippi utan gjorde mycket annat också. Här Rödluvan och bilder ut Kungl. bibliotekets utställningskatalog från utställning -03.



Också förstås Tove Janssons bilder.

/Here are a few favorite picturebook illustrations of mine; Hilda Boswell from my childhood and Ingrid Vang-Nyman and Tove Jansson -artists I learned to appriciate more as an adult.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul att se! den där första kommer jag ihåg att du visade på kursen förrförra sommaren.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Filosofia sa...

Idag gjorde jag en bild av Knyttet o snusmumriken *ler* Ville pigga upp ett cd-fodral med en kopia av skivan "Vem kan trösta Knyttet" som jag bränt för att skicka till en vän. Jag älskar verkligen alla de där figurerna :-)